Inserció laboral

Impulsem l’empoderament i l’autonomia a través d’una feina digna

Acompanyem les persones perquè afrontin el futur professional amb garanties. Treballem amb una mirada àmplia a través de l’escolta activa, que ens permet conèixer les persones usuàries i trobar l’opció més adequada per a ells tenint en compte les capacitats i fortaleses que tenen i també el moment vital en què es troben.

Orientacion Laboral

MARIA, USUÀRIA DEL SERVEI D’AUTOOCUPACIÓ, PROPIETÀRIA DE SA GRANOLA

“El més important és tenir algú que confia en tu”

formacio
Tallers per la millora de competències

Maite, coordinadora d’Inserció Laboral a la fundació de l'esperança

“Al servei d’Inserció Laboral escoltem la persona -el seu bagatge, les seves capacitats i necessitats-, ens esforcem per conèixer la seva realitat i el seu entorn i pensem juntes en el seu futur.”

Joven en su cafeteria

Autoocupació

Una sortida professional per la qual opten cada vegada més persones és l’autoocupació, ja sigui de manera individual o col·lectiva.

A la Fundació ajudem a superar les dificultats a les quals s’enfronten totes aquestes persones que es volen establir pel seu compte.

Al punt d’autoocupació Incorpora oferim assessoria personalitzada i suport, i també analitzem la viabilitat del negoci proposat.

Acompanyem de forma individualitzada els usuaris durant tot el procés de creació i implementació, i en els casos que ho necessitin potenciem el finançament per mitjà de microcrèdits socials de MicroBank.

Incorpora Jove

Ajudem els joves a visualitzar el seu futur

Per ajudar els més joves a desenvolupar el seu projecte professional i millorar l’ocupabilitat, la Fundació posa a la seva disposició un acompanyament individualitzat mitjançant el qual reben orientació vocacional i suport en la cerca de feina.

A més d’ajudar-los a inserir-se en el món laboral, potenciem el desenvolupament d’itineraris formatius (estudis superiors, cicles formatius i retorn educatiu a ensenyaments obligatoris).

Impacte

Durant l’any 2022, hem dut a terme més de 400 insercions laborals exitoses. Hem assessorat i acompanyat la creació de 50 empreses d’autoocupació. També hem orientat a més de 850 persones en l’àmbit laboral i hem ajudat 72 joves en la millora de la seva ocupabilitat mitjançant el programa Incorpora Jove. Les formacions que hem organitzat han resultat en la inserció laboral del 70% dels participants.

Insercions laborals exitoses

Empreses creades d’autoocupació

Persones orientades laboralment

Joves al programa Incorpora Jove