Qui som

La Fundació de l’Esperança és una entitat d’acció social directa de proximitat

La Fundació ofereix atenció i recursos per cobrir les necessitats de persones en situació de pobresa amb un objectiu clar: reforçar-ne l’autonomia per millorar la qualitat de vida a llarg termini. Una institució innovadora que treballa en xarxa i viu de ple la realitat del districte de Ciutat Vella, on diverses pobreses es posen de manifest.

En lluita contra la pobresa i l’exclusió social, la Fundació atén famílies en situació de vulnerabilitat, ajuda una infància desprotegida i amb dèficits educatius, integra laboralment col·lectius desafavorits, gestiona la diversitat i acompanya les víctimes de la violència de gènere, entre d’altres actuacions.

“La Fundació ens permet avançar-nos, pensar a guarir les ferides abans que aquestes no esdevinguin irreversibles i treballar pensant en el futur amb esperança.”

Isidre Fainé
President de la Fundació de l’Esperança

VEURE MISSATGE DEL PRESIDENT

“PATRONAT DE LA
FUNDACIÓ DE L’ESPERANÇA”

President:  Isidre Fainé Casas
Secretari i Vocal:  Jaume Lanaspa Gatnau

Vocals:
Xavier Campà i de Ferrer
Llum Delàs Ugarte
Ramón Gatell Colell
Eugeni Gay Montalvo
Jordi Portabella Calvete

Director General i Vocal:  Antoni Vila Bertrán
Sotsdirector General i Vocal: Marc Simón Martínez

Direcció de la Fundació de l’Esperança

Directora:  Núria Danés Jofre

“Més de 70 persones treballen per donar suport als diferents projectes i serveis”

L’equip humà és el motor i alhora l’ànima de la Fundació. Està format per un equip tècnic permanent que treballa per coordinar cadascun dels serveis i per un gran nombre de persones voluntàries especialitzades; així, l’Esperança transmet esperança des del primer contacte.

Acompanyar, formar o buscar oportunitats laborals són algunes de les tasques que duen a terme per a les persones en situació de vulnerabilitat, sempre amb una positivitat que es contagia.

Mètode

Acollida
i informació

Atenció personalitzada, escolta activa i valoració inicial dels aspectes que cal treballar amb la persona i el seu entorn familiar.

Acollida
i informació

Valoració
social

Anàlisi de les necessitats i potencialitats de cada persona, valoració dels informes d’altres professionals i definició dels indicadors de risc social i psicosocial.

Pla de treball
individual i
familiar

Derivació a serveis propis o d’altres institucions a partir de les necessitats, les potencialitats i els riscos plantejats.

Seguiment

Continuïtat de la tasca d’acompanyament durant tot el procés.