Qui som

La Fundació de l’Esperança és una entitat d’acció social directa de proximitat

La Fundació ofereix atenció i recursos per cobrir les necessitats de persones en situació de pobresa amb un objectiu clar: reforçar-ne l’autonomia per millorar la qualitat de vida a llarg termini. Una institució innovadora que treballa en xarxa i viu de ple la realitat del districte de Ciutat Vella, on diverses pobreses es posen de manifest.

En lluita contra la pobresa i l’exclusió social, la Fundació atén famílies en situació de vulnerabilitat, ajuda una infància desprotegida i amb dèficits educatius, integra laboralment col·lectius desafavorits, gestiona la diversitat i acompanya les víctimes de la violència de gènere, entre d’altres actuacions.

Isidre Fainé

“La Fundación permite adelantarnos, pensar en curar las heridas antes de que estas se vuelvan irreversibles y trabajar pensando en el futuro con esperanza.”

Isidre Fainé
Presidente de la Fundación de la Esperanza

VER MENSAJE DEL PRESIDENTE
Equipo Fundación la Esperanza

“Més de 70 persones treballen per donar suport als diferents projectes i serveis”

L’equip humà és el motor i alhora l’ànima de la Fundació. Està format per un equip tècnic permanent que treballa per coordinar cadascun dels serveis i per un gran nombre de persones voluntàries especialitzades; així, l’Esperança transmet esperança des del primer contacte.

Acompanyar, formar o buscar oportunitats laborals són algunes de les tasques que duen a terme per a les persones en situació de vulnerabilitat, sempre amb una positivitat que es contagia.

Llum Delàs

“Abrir la puerta para dejar que pase el viento y el frío de tantas vidas medio rotas ha sido la ocasión de saber que nos necesitábamos los unos a los otros”

Llum Delàs

VER MENSAJE DE LA DIRECTORA

Mètode

Acollida
i informació

Atenció personalitzada, escolta activa i valoració inicial dels aspectes que cal treballar amb la persona i el seu entorn familiar.

Acollida
i informació

Valoració
social

Anàlisi de les necessitats i potencialitats de cada persona, valoració dels informes d’altres professionals i definició dels indicadors de risc social i psicosocial.

Pla de treball
individual i
familiar

Derivació a serveis propis o d’altres institucions a partir de les necessitats, les potencialitats i els riscos plantejats.

Seguiment

Continuïtat de la tasca d’acompanyament durant tot el procés.