Acció social de proximitat

Vetllem per la dignitat de les persones en situació de vulnerabilitat

Les persones que s’acosten a la Fundació de l’Esperança ho fan per diversos motius relacionats amb situacions vitals com les dificultats econòmiques, de salut, d’habitatge, de falta de feina o formació, de relacions familiars, de violència a la llar, d’atenció als infants… Necessitats bàsiques, aïllament, soledat, desarrelament… Totes tenen el denominador comú de la vulnerabilitat i l’exclusió social.

La decisió de demanar ajuda és un primer pas per generar canvis. Els professionals escolten, comprenen, atenen i estudien les situacions, valoren les necessitats i, conjuntament amb els interessats mateixos, elaboren un Pla de Treball Individual que es posa en marxa amb els recursos propis de la Fundació i també amb els de la ciutat, tant públics com privats.