Un futur millor pel planeta i per Carnestoltes

Febrer 2020

Carnestoltes, medi ambient, suport educatiu

Les serpentines,  els núvols de confeti, el so i el ritme dels tambors dels grups de batucada han omplert amb les seves rues la Plaça de Sant Just i els carrers del Barri Gòtic per celebrar el Carnestoltes. Des de la Fundació de l’Esperança, els nens i nenes dels Serveis Educatius s’han sumat a la festa, convertida en un clam del més petits davant l’emergència climàtica, per prendre accions per respectar el medi ambient. Precisament aquest ha estat el tema de les disfresses de la rua que es va passejar pels carrers i places del districte de Ciutat Vella.

“Sóc vida, no em cremeu”  deia el lema de la pancarta dels més petits de l’Esperança que es van disfressar d’arbres, plantes i fulles que representaven tots els elements del medi terrestre. Els més grans reclamaven “No vull peixos de plàstic”  i es varen vestir com els peixos, les plantes marines i les onades del mar, per conscienciar sobre la importància de mantenir net el medi aquàtic. Per a les disfresses, confeccionades per ells mateixos setmanes abans de la festa, es van utilitzar fulles dels carrers i altres materials reciclats per fer les corones i pintar els peixos i les samarretes. L’esforç va merèixer la pena ja que va rebre el reconeixement i va guanyar el Concurs de disfresses del petit Carnavalassu del Gòtic, en què hi van participar altres entitats del barri.

El Carnestoltes a la Fundació de l’Esperança va deixar un missatge clar per part dels nens i nenes: “volem un futur millor pel planeta!”

Al final del dia, entre riures, balls, disfresses i tota la gresca que acompanya la festa, el Carnestoltes a la Fundació de l’Esperança va deixar un missatge clar per part dels nens i nenes: “volem un futur millor pel planeta!”