TVE es fa ressò de l’acompanyament a l’emprenedoria de l’Esperança

juny 2021

Autoocupació, Bon Granel, Emprenedoria, Microbank, RTVE

Malgrat la crisi econòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19 i el confinament, des de fa un any l’Anna i el Jorge han pogut obrir una botiga de productes d’alimentació a granel, la qual advoca per un consum responsable, saludable i sostenible. Bon Granel es basa en la qualitat dels seus productes, la minimització dels residus emesos i l’atenció personalitzada als seus clients amb una botiga ubicada al barri de Sants de Barcelona. Això va ser possible gràcies a l’assessorament tècnic i a l’ajuda del servei d’Autoocupació i Emprenedoria de la Fundació de l’Esperança.

Aquest exemple d’emprenedoria va ser recollit el passat 26 de maig per TVE, emetent un reportatge en el programa La Metro explicant la seva història: “L’Anna i el Jorge es van conèixer a Edimburg” comença el reportatge “on es van adonar que molts dels aliments es venien envasats, un problema que també existia a Catalunya”.

Els dos joves van tenir la idea d’obrir un comerç d’aliments a granel i de proximitat al barri on l’Anna vivia, ja que no hi havia cap botiga d’aquest tipus: “Teníem el projecte a punt per obrir el març del 2020, però amb la pandèmia tot es va aturar i ens vam quedar penjats” explicava el Jorge per televisió. Llavors van decidir capitalitzar les seves prestacions d’atur, però això no era suficient per a la inversió que requeria un negoci d’aquest tipus: “Estàvem aturats i no teníem gaires estalvis, no sabíem què fer” confessava l’Anna.

“Des de l’Esperança ens van ajudar a analitzar la viabilitat del nostre projecte i a la mediació per a l’obtenció del finançament”

Amb aquesta situació va ser quan es van posar en contacte amb el servei d’Autoocupació i Emprenedoria de la Fundació de l’Esperança, on van conèixer a la Roser: “Des de l’Esperança brindem assessorament tècnic a persones que tinguin una idea de negoci, però que queden excloses dels sistemes de finançament convencionals” deia la Roser davant les càmeres. Gràcies al conveni que es va establir l’any 2015 entre la Fundació de l’Esperança i Microbank, el banc social de ”la Caixa”, l’Anna i el Jorge van poder rebre finançament sense haver de presentar avals, i finalment van poder obtenir el préstec per posar en marxa el seu negoci: “Des de l’Esperança la Roser ens va ajudar en tot i més per perfilar el projecte ” continua l’Anna.

“Des de llavors, estem molt contents i els veïns han respost molt bé” admet el Jorge en declaracions a TVE. El reportatge acaba recollint els testimonis de diversos clients de la botiga, que reconeixen els avantatges de comprar aliments a granel: “Abans llançava dues bosses de plàstic cada dia, però d’ençà que compro aquí hem reduït els residus a una bossa de plàstic a la setmana”.

La iniciativa recollida per TVE és només un dels exemples de les 107 empreses creades, 138 plans d’empreses finalitzats i 272 persones ateses durant l’any 2020 pel servei d’Autoocupació i Emprenedoria de l’Esperança. Un servei que en el darrer any ha notat els estralls de la pandèmia, però des del que s’intenta guiar a les persones per gestionar les incerteses del moment i poder mirant endavant.