Trencar les rutines i gaudir de la natura a l’estiu

agost 2021

Casa de Recés, dones, estiu

L’estiu és una bona època per trencar les rutines que tenim durant l’any i si es poden fer activitats i sortides a l’aire lliure, encara millor. El ritme i la vida quotidiana de la Casa de Recés també canvia durant els mesos d’estiu, en què la majoria de les noies no tenen classes o algunes tenen vacances de la feina.

La Paqui és una de les integradores socials de la Fundació de l’Esperança que passa més temps amb les noies durant el juliol i l’agost: “Intentem fer sortides o activitats, sobretot durant els caps de setmana” explica. “Agafem el tren i anem a la platja, a Castelldefels, o també anem a fer una ruta a peu des de Santa Coloma fins a Collserola” explica. Les activitats a l’aire lliure ajuden a crear vincles entre les residents, confirma la Paqui, a més de crear un espai més íntim tant amb ella com entre les noies: “Quan arriba una resident nova anem a caminar pel Gòtic perquè conegui el barri, els supermercats i les botigues que l’envolten, quan tenim més confiança, són elles les que em demanen anar a prendre un cafè i parlar una estona” explica. Durant el mes de juliol, les noies també han participat en una xerrada cultural sobre el patrimoni de La Sagrada Família i el significat de la seva arquitectura i està previst que a finals d’estiu facin la visita al monument de Gaudí.

Un any més de Transpirenaica

Però sense dubte, un dels moments més esperats de l’estiu per a les noies de la Casa de Recés és la participació en la ruta Transpirenaica, que aquest any ha tingut lloc durant cinc dies a l’alberg de Cap de Rec a la Vall de La Cerdanya. “Més enllà d’estar en contacte amb la natura i conèixer l’entorn d’alta muntanya, l’activitat serveix per treballar en grup diferents valors com la igualtat, la solidaritat, el respecte pel medi ambient i la gratitud”, explica la Maria, educadora social que aquest any va acompanyar a les noies durant l’estada al Pirineu. Aquest any la Transpirenaica comptava amb diverses excursions, una de cinc quilòmetres el primer dia, i dues de quinze quilòmetres en els següents: “Moltes de les noies no estan acostumades a caminar per alta muntanya i al principi diuen que no podran fer-ho, però entre totes aconsegueixen superar-se”, explica la Maria, qui també assenyala: “L’objectiu no era fer el cim sinó arribar totes bé i quan ho aconseguien estaven eufòriques”.

Les noies de la casa de Recés han arribat a la cita amb la Transpirenaica amb una certa preparació, com explica l’Abi (24 anys), resident de la casa i amant de la muntanya i la natura: “Durant l’any hem fet sortides a peu des de Collserola fins a Sant Cugat o de Mundet al Tibidabo, això ens ha servit per preparar-nos una mica per caminar”. Per l’Abi, a part de les muntanyes, la natura i els paisatges, el que va valdre més la pena de l’experiència al Pirineu van ser els moments passats amb les altres noies: “Va ser molt bonic passar unes nits a l’alberg dormint en lliteres, compartint bons moments totes juntes. Sense dubte, m’agrada l’estiu per estar a la natura i entre muntanyes, on et pots oblidar completament de la rutina de la ciutat” acaba dient.

Posts Relacionats