“Tot anirà bé”

Abril 2020

escola, infants, suport educatiu

“Tot anirà bé, tothom a casa”, “Un aplaudiment pels nostres sanitaris!”, “Jo em quedo a casa” amb aquests missatges i dibuixos els infants de la Fundació de l’Esperança han volgut donar ànims a totes les persones, famílies i professionals per fer front a l’epidèmia del coronavirus i encoratjant a tothom a respectar la quarantena. La idea va sorgir des del grup de xat a les xarxes socials que tenen les famílies del serveis de Suport Educatiu i de seguida s’hi van anar sumant més. Els dibuixos es podran veure en un mural a l’edifici de l’Esperança quan torni a obrir les seves portes. Dibuixar, pintar, pensar en missatges positius i mantenir l’optimisme, tot ajuda a estar-se a casa en unes setmanes que són excepcionals.

Ordinadors a casa pels infants

Amb el curs escolar sense acabar i els centres educatius tancats, moltes escoles han optat per seguir fent l’ensenyament i els deures des de casa amb ordinadors. Malgrat ser una bona idea, en un context de vulnerabilitat, no totes les famílies disposen d’un ordinador per fer-ho, o l’ordinador s’ha de compartir amb vàries persones de la família i es disposa de poc temps per treballar. Per aquest motiu, s’han posat a disposició de les famílies els portàtils que habitualment es fan servir per fer les tasques de reforç escolar, així els nens se’l poden emportar a casa per poder treballar. Per continuar en marxa amb el suport educatiu als adolescents, s’estan utilitzant eines online que permeten corregir i comentar els deures dels nois i noies que habitualment assisteixen a l’aula a les tardes després de l’escola. D’aquesta manera des de l’Esperança es treballa per fer més fàcil el vincle entre l’escola i les famílies.

A més, l’equip educatiu manté el contacte dia a dia amb les famílies i ha recollit diversos recursos amb activitats per a nens i nenes del casal que poden convertir el fet d’estar a casa en una oportunitat per aprendre, divertir-se i estimular la creativitat. Compartim algunes de les idees:

Jocs educatius per fer amb internet per practicar la llengua, l’anglès i les matemàtiques

Entrena’t per llegir ;  Jocs en anglès ; Càlcul mental (Per jugar fes clic en cada activitat)

Una estona de manualitats?

No fa falta que vagis a la botiga a comprar elements per a fer manualitats. N’hi ha prou amb objectes de reciclatge com ara rotllos de paper higiènic, caixes d’ous, paper usat o altres objectes presents en totes les cases, per a elaborar manualitats ben originals. Podeu fer els vostres propis portallapis, mòbils per al sostre, objectes de decoració, etc.

Elaborar receptes

La cuina és tot un art i aprendre a cuinar és una activitat divertida i molt útil per als nens. Podeu passar una tarda fent brioixos, pastissos, aperitius, sandvitxos, batuts…

Sessió d’explicar contes

Cadascú triarà un conte curt i haurà de llegir-lo o representar-lo als altres. És una estupenda manera que participin en una activitat que impliqui l’expressió verbal i a més promou l’afició per la lectura.

Gimnàs d’interior per a nens

Transforma el teu saló en un gimnàs per a nens, d’aquesta manera passaran una estona divertida i a més s’exercitaran. Pots col·locar unes sèrie de fulls sobre el terra perquè els nens hagin d’arribar d’un punt a un altre sense tocar-les. Un matalàs de ioga a terra pot servir per a fer tombarelles, abdominals, exercicis amb les cames, etc.