Sortint de la precarietat

Febrer 2018

Un cas real per donar alè a les persones en situació de pobresa

Aquest és un cas pràctic que pretén donar alè a totes aquelles persones que viuen en situació de vulnerabilitat i no hi veuen una sortida. Es tracta d’una parella jove, amb un nadó i un fill de 7 anys, que vivien en un pis de lloguer que compartien amb altres familiars, repartint les despeses. Els únics ingressos procedien de la prestació d’ajuda familiar. Sense una formació específica, fins aleshores havien tingut una trajectòria laboral estable però van perdre la feina, alhora. Van arribar a la Fundació de l’Esperança demanant ajuda per als fills i per cercar feina.

Des de la Fundació es va treballar per a millorar aquesta situació en la seva globalitat. Com? En primer lloc, donant suport a les necessitats bàsiques, a través del Programa Caixa Proinfància, del rebost de la Fundació Roure i de Serveis Socials. Des del punt de vista educatiu, es va treballar per enfortir la xarxa de contactes i la seguretat en la criança dels fills. A través del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, es van fer els tràmits per a gestionar la sol·licitud d’ajuda per al lloguer. La manca de recursos econòmics es va pal·liar amb la gestió d’una ajuda puntual. Però es va treballar intensament per buscar una solució a llarg termini, a través de la formació i de la recerca de feina de la parella. Una tasca que ha permès a aquesta família recuperar l’autonomia i, per tant, les regnes de la seva vida.