“Si et cuides tu, ens cuidem totes”

Abril 2020

atenció a joves, Casa de Recés, confinament

Les residents i les treballadores de la Casa de Recés durant aquestes setmanes fan esforços per adaptar la vida de la Casa a les noves mesures imposades de confinament. El cert és que la rutina i els hàbits de la Casa s’han vist obligats a canviar força, ja que habitualment és durant el dia quan les noies estan fora estudiant i treballant, i les hores de més activitat són als vespres. Ara però, totes les joves estan convivint al llarg del dia i per tant l’organització i els serveis de la casa s’han hagut d’adaptar a la nova realitat.

La Gemma, una de les educadores que està acompanyant les noies, explica com malgrat les incerteses, els neguits i els canvis “totes estan molt sensibilitzades en col·laborar i en adoptar les mesures necessàries recomanades per fer front a la pandèmia, la principal, quedant-se a casa”.

La salut, el primer

Des de la Fundació de l’Esperança la salut ha estat la prioritat des de l’inici del confinament. Per això s’han adoptat mesures com dividir l’horari dels àpats en dos torns per tal de respectar una distància mínima en el menjador, o ampliar els horaris i les tasques de neteja, incloses les que duen a terme les residents, que voluntàriament han decidit fer amb més freqüència. Les noies també han rebut informació oficial, veraç i contrastada sobre el Covid-19, a més de consells d’higiene i altres mesures de prevenció, en unes xerrades conduïdes per personal sanitari de l’AIDIR, la Unitat d’Atenció d’Infermeria, Docència i Recerca creada per la Universitat Internacional de Catalunya. Escoltar com estan les noies, física i emocionalment, és també una de les prioritats a la Casa de Recés que en aquest dies de confinament és més important que mai. Per això, dos dies a la setmana es fan reunions de seguiment que són un bon moment per parlar del dia a dia, aportar informació sobre l’evolució de la quarantena i tot el que està relacionat, o perquè les noies aportin idees i propostes d’activitats per fer.

Aprofitar les oportunitats del confinament

Des de l’equip educatiu de l’Esperança expliquen com les hores de convivència entre les noies han augmentat, i això ha fet que el grup estigui molt unit, “una oportunitat que hem aprofitat per treballar valors com la solidaritat, el respecte i l’empatia, insistint en què si et cuides tu, ens cuidem totes”. D’aquesta manera a més de les hores d’estudi extra o de conversa per practicar el català, s’ha fomentat que les noies participin en activitats conjuntes com les classes de ioga, zumba i tàbata, També s’estan fent sessions per veure sèries i pel·lícules, o s’ha organitzat un aperitiu un dia a la setmana a la terrassa. Però de totes les iniciatives, sense dubte la que s’ha rebut amb més entusiasme és la de convertir els espais comuns en una discoteca amb música per ballar els dissabtes a la nit. I és que ja se sap, malgrat el confinament, hi ha coses que no volem que canviïn.