Per Carnestoltes ens disfressem de personal essencial

març 2021

A la Fundació de l’Esperança ens estimem el Carnestoltes. Cada any el celebrem amb festa, rialles, disfresses i una rua pels carrers del Barri Gòtic. Però aquest any, juntament amb totes les entitats del Barri , es va proposar celebrar la festa d’una manera segura i igualment creativa i divertida. El Carnestoltes no es podia perdre!

Durant les setmanes prèvies al Dijous Gras, dia en què es dóna el tret de sortida a les festes de Carnaval a les escoles i entitats de la ciutat, els nens i nenes dels Serveis Educatius de la Fundació de l’Esperança van estar ben enfeinats preparant les disfresses. El tema d’aquest any tenia un significat especial, ja que es va decidir retre un homenatge al personal essencial en temps de pandèmia, un reconeixement a totes aquelles persones que gràcies a la seva feina estan fent possible que la vida continuï en temps de la Covid-19.

Un “Carnavalassu” virtual

D’aquesta manera, els més petits de l’Esperança van decidir que la família era per ells el personal més essencial durant la pandèmia, i es van disfressar d’avis, mares, pares, i germans, els éssers més estimats de casa a qui durant els darrers mesos han après a cuidar i a valorar encara més.

El grup de mitjans, amb bates blanques, rotllos de paper i altres materials reciclats que van saber aprofitar, van decidir disfressar-se de dos dels col·lectius professionals que més visibilitat han tingut durant aquests mesos de pandèmia com són els metges i la policia. Aquests últims, enfundats amb les disfresses de color blau marí i les gorres, van anar fins a la plaça de Sant Jaume, al centre de Barcelona, per fotografiar-se amb els dos membres de la Guàrdia Urbana que habitualment custodien l’entrada a l’Ajuntament. Amb les disfresses a punt per a ser exhibides, en comptes d’una rua, aquest any es va optar perquè totes les entitats participants del barri pengessin les fotos de cada grup a les seves xarxes socials amb l’etiqueta #Carnavalassualgotic2021. D’aquesta manera, vam poder celebrar un Carnaval diferent i virtual.