“Només tenim un planeta i l’hem de cuidar”

abril 2021

Els joves del Casal de Setmana Santa de la Fundació de l’Esperança van recollir més de cinc bosses de residus de la platja de la Barceloneta. Entre la sorra de la platja més concorreguda de la ciutat hi van trobar gots de plàstic, canyes d’un sol ús per beure ampolles de refrescos, burilles de tabac i en general tota mena de plàstics que en comptes de ser reciclats, acaben escampats per la sorra i el mar, on trigaran anys a descompondre’s.

Per la Fatima (14 anys) era la primera vegada que participava en una neteja i recollida de residus, una iniciativa que va ser proposada pels mateixos joves dels Serveis Educatius de la Fundació per fer durant els dies de vacances escolars.

“Pensava que trobaríem menys plàstics, però quan comences a netejar la sorra, veus que hi ha molts residus acumulats” explicava la Fatima.“És important que la gent recicli i que mantinguem els espais naturals sense contaminació, només tenim un planeta i l’hem de cuidar!” afegia.

Cada setmana el grup de joves d’entre 12 i 16 anys de l’Esperança, llegeixen i parlen sobre notícies relacionades amb el medi ambient: “L’última que vam comentar va ser sobre els microplàstics trobats al mar i això els va sorprendre, cada dia estan més conscienciats” explica la Marina, educadora social de l’Esperança. L’objectiu és que accions com la recollida de residus en espais naturals o el reciclatge, es converteixin en un hàbit pels infants i joves de l’Esperança cada vegada que es fan activitats a l’exterior o a les seves cases. “Estic contenta de poder posar el meu granet de sorra pel medi-ambient” acaba dient la Fatima.

Major compromís

Formar, sensibilitzar i fomentar hàbits i actituds respectuoses amb el medi ambient, com la recollida de residus a les platges, forma part de la nova política ambiental adoptada per la Fundació de l’Esperança. Amb aquestes mesures, la Fundació reafirma el seu compromís d’integrar l’educació ambiental en els projectes dirigits als usuaris i les usuàries, i també a fer partícips a tots els treballadors i les treballadores en fomentar la reducció, la reutilització i el reciclatge de residus i l’ús sostenible dels recursos naturals com l’aigua i l’energia. Les mesures ja s’apliquen a totes les activitats i instal·lacions de la Fundació així com en tots els convenis i acords en què s’aculli l’Esperança. L’objectiu, sumar i contribuir encara d’una manera més clara en la millora del medi ambient i en la lluita contra el canvi climàtic en benefici de tota la societat.