Més suport a les persones en situació de vulnerabilitat després del coronavirus

Juny 2020

atenció a families, atenció social, desconfinament

La Touria és una de les usuàries que en la darrera setmana ha pogut tornar a passar per la Fundació de l’Esperança. Aquí ha quedat amb l’Ofèlia, professional del servei d’Atenció Social, amb qui ha mantingut el contacte durant els dos mesos i mig de confinament: “A casa he tingut més feina que mai” explica la Touria. “A la família hem estat bé de salut, però amb els nens petits a casa i el meu marit i jo sense feina, si no fos per l’Esperança, no tindríem ni per menjar”, explica. Com molts altres usuaris, ella s’ha vist afectada per un ERTO a l’empresa on abans treballava a mitja jornada, però des del mes de març els diners de la prestació social encara no li han arribat. Gràcies a una de les 220 ajudes alimentàries del programa Caixa ProInfància distribuides a la Fundació de l’Esperança, durant aquests mesos ha pogut fer la compra per menjar. Ara el que més li preocupa és poder pagar el lloguer del pis, ja que vivint al dia i amb la incertesa de no saber si recuperarà la feina, la situació es fa més greu cada setmana: “són molts mesos sense un ingrés a casa” es lamenta.

En una altra sala, la filla de la Jamila demana l’atenció de la seva mare. “El confinament ha estat molt difícil quan ets una mare sola amb dues criatures petites” acaba dient la Jamila. En el seu cas, espera poder aconseguir un contracte de feina en algun sector com la neteja, l’hostaleria o els supermercats, per així poder regular la seva situació legal en el país: “Necessito un contracte a jornada completa i mínim d’un any” explica.

Creix la vulnerabilitat

Pels usuaris de l’Esperança, els mesos en què ha durat la pandèmia han suposat un agreujament de la seva situació de vulnerabilitat. Les dificultats per trobar feina, la conciliació dels infants en famílies en molts casos monomarentals, el lloguer de l’habitatge o l’accés als ajuts socials, són els principals obstacles que ha vist la Clàudia, professional del servei d’Inserció Laboral, en les primeres entrevistes després del confinament. Des de l’inici de l’estat d’alarma, més de 800 persones han rebut ajuda telemàtica de la Fundació de l’Esperança. La majoria són persones i famílies que ja eren usuaris de la FE, “Però també ens arriben nous usuaris, persones que no coneixen els cercles d’ajuts socials però que amb la crisi sanitària i econòmica s’han trobat de sobte en una situació d’exclusió social”.

“Des de l’inici de l’estat d’alarma, més de 800 persones han rebut ajuda telemàtica de la Fundació de l’Esperança”

“Per nosaltres aquestes primeres setmanes estan sent molt importants, per retrobar-nos presencialment i conèixer els nous usuaris” diu la Clàudia. “Per això des de l’Esperança ens sentim amb la responsabilitat d’atendre a tots aquests casos i ser eficients en la nostra feina”.