Madurar treballant

juliol 2021

Associació Gabella, Escola Mirall, Monitors, Premonitors, Serveis Educatius

La Rim (16 anys) i la Nerea (14 anys) estan aprenent aquest estiu que treballar no està renyit amb passar-ho bé. Ambdues adolescents són usuàries dels Serveis Educatius de la Fundació de l’Esperança i comparteixen una vocació d’ajuda i treball amb els més petits: “El nostre objectiu és convertir-nos en monitores”. Per això, ja s’han format com a Premonitores de lleure amb l’Escola Mirall, organitzat per l’Associació Gabella de Ciutat Vella amb la que hi col·labora la Fundació. Es tracta d’una formació teòrica i pràctica que inicia les adolescents en el món del monitoratge.

Pel que fa la part teòrica, no només han après a fer jocs i activitats adreçades als infants, sinó que també “ens han explicat com els hem de tractar i com els hi podem transmetre valors”, asseguren. Aquesta setmana estan fent les 30 hores de pràctiques del curs al Casal d’Estiu de l’Esperança: “Ho estem gaudint tot, des de les excursions i activitats com les que hem fet avui al Parc de la Ciutadella, fins a riure juntes i escoltar les coses que ens expliquen”. “S’ajuden molt entre ells, hi ha molt bona comunicació i confiança entre els infants” i això les ha sorprès molt positivament. “De vegades ens expliquen petits problemes o conflictes que mirem de solucionar amb ells”, diuen, “això personalment ens està ajudant molt a madurar”. “I hem guanyat molta paciència”, afirmen entre somriures.

Monitora de la Casa

Per la seva part la Wissal (18 anys) fa quatre mesos que va entrar a viure a la Casa de Recés de la Fundació de l’Esperança, un espai d’acollida i d’acció social directa per a dones joves en situacions de vulnerabilitat. “A mi m’agraden els nens, jugar i fer activitats, anar de colònies i passar l’estiu amb ells” explica. “Quan vaig fer els 18 anys vaig pensar: Per què no en faig d’això una feina?”. I així va ser com es va apuntar al curs per obtenir la titulació de Monitora de Lleure. “Em sento vinculada a la Fundació i m’agrada donar les gràcies no només amb la paraula, sinó fent coses i oferint part del meu temps”, per això realitza les pràctiques al Casal d’Estiu.

En el seu segon dia com a monitora en pràctiques amb el grup d’infants de 10 a 12 anys s’han arribat al Parc de la Ciutadella, juntament amb la Rim i la Nerea, on han jugat a futbol i han fet jocs d’aigua amb els infants. “Ens ho hem passat molt bé” assegura, reconeixent que encara estava una mica nerviosa per haver de recordar els noms de tots els nens i nenes del seu grup: “És molt important que et coneguin com a monitora, però també que tu els coneguis a tots ells” explica.