L’estiu, una oportunitat per l’estímul i el reforç dels infants

juliol 2021

adolescents, CaixaProInfància, Casal d'estiu, Colònies, FUndació La Casa de l'Aire, Fundació Pere Tarrés, infants, Reforç educatiu, Serveis Educatius

Els mesos d’estiu i de vacances escolars són una bona oportunitat pels infants i adolescents de la Fundació de l’Esperança per treballar aspectes més específics de reforç acadèmic, ajuda personal i estímul per a l’aprenentatge. La Berta, coordinadora d’Atenció Social de la Fundació explica com enguany és més important que mai continuar amb aquest servei vinculat al Casal que organitza l’Esperança durant els mesos de juliol i agost: “Els confinaments i aïllaments per casos de la Covid que han viscut alguns infants els han fet quedar fora de l’entorn escolar durant setmanes i això afecta entre d’altres a l’aprenentatge de les llengües, les competències bàsiques i les matèries escolars que en general se n’han ressentit” explica.

Durant el curs es detecten aquells infants que per circumstàncies de l’entorn o per falta de recursos necessiten que des de la Fundació de l’Esperança se’ls ofereixi un espai individualitzat on se’ls pugui acompanyar en les seves dificultats: “Amb la pandèmia les coses s’han agreujat” afirma la Berta, “s’han viscut moments d’incertesa, hi ha casos d’addició a les pantalles, moltes mares i pares no poden ajudar els seus fills i si la situació econòmica familiar és difícil, això també afecta els infants” explica la Berta.

Avui l’Ashley, la Melany i l’Alejandro participen en una de les sessions individualitzades d’hora i mitja amb la Núria, que és l’educadora i pedagoga de l’Associació Formació i Desenvolupament, entitat que forma part de la xarxa de CaixaProinfància. A partir d’exercicis basats en la lectoescriptura treballen la comprensió i l’expressió escrita en català: “A vegades és difícil i costa” admet l’Ashley amb un fil de veu, i la Núria afegeix: “L’objectiu és agafar agilitat perquè que el curs vinent sigui més fàcil” li explica.

Colònies per infants i adolescents

Un any més, i ja en fa dos des de l’inici de la pandèmia, el Casal d’Estiu de la Fundació de l’Esperança representa una autèntica oportunitat pels infants i adolescents per gaudir a l’aire lliure, deixant de banda el sedentarisme dels confinaments i practicant valors saludables. Aquest any, a més, en el marc del programa CaixaProinfància, durant el mes de juliol 40 infants vinculats a l’Esperança han gaudit d’una setmana de colònies a Taradell (Osona) organitzades per la Fundació La Casa de l’Aire, una oportunitat que es repetirà amb els adolescents de 12 a 16 anys durant el mes d’agost a Tiana amb la Fundació Pere Tarrés. Per a l’Eva, coordinadora dels Serveis Educatius de la Fundació, aquestes experiències a l’estiu són fonamentals pel creixement d’infants i d’adolescents: “Tenen l’oportunitat d’apropar-se a la natura, canviar de rutina i socialitzar-se, i això els hi encanta”.