L’Esperança obre les portes al voluntariat

Desembre 2019

voluntariat

La sala d’actes del nou edifici de la Fundació de l’Esperança ha donat la benvinguda al voluntariat. Més d’una cinquantena de persones, amb i sense experiència, han acudit a la trobada que s’ha organitzat amb l’objectiu de poder escoltar de primera mà les oportunitats en voluntariat que ofereix la Fundació de l’Esperança: suport lingüístic i educatiu per adults, mentoria social amb famílies monomarentals, acompanyament en la recerca de feina, tallers grupals, formació o reforç educatiu per a infants i adolescents… “Tothom que vulgui col·laborar te l’oportunitat de fer-ho”, assegura Ramon Gatell, responsable del voluntariat i patró de la Fundació de l’Esperança, mentre pren nota de noms i correus dels assistents interessats en col·laborar.

“Tots els interessats en col·laborar realitzaran una formació sobre l’atenció a col·lectius vulnerables”

La majoria són voluntaris de ”la Caixa”, però també hi ha universitaris i persones d’altres sectors. Els que han tingut alguna experiència prèvia recomanen que “cal ser conscients del temps disponible i només comprometre’s al que realment podem fer i ens fa il·lusió de fer”. Tots els voluntaris i voluntàries interessats en col·laborar realitzaran una formació sobre l’atenció a col·lectius vulnerables, així com formacions ad hoc a l’activitat de cada servei.

Des de sessions de conversa i de suport a classes de català i castellà per a persones nouvingudes, fins acompanyar els usuaris en la particular tasca de tramitar la nacionalitat o adquirir el carnet de conduir, són exemples de voluntariat del servei d’Atenció, Acollida i Seguiment. Però si el que els motiva és conèixer més de prop la realitat dels usuaris i es disposa de temps i empatia, existeix l’opció de la mentoria social. Es tracta d’un projecte pilot per a unes 12 famílies monomarentals, és per això que es busquen voluntàries que permetin ampliar les oportunitats d’aquestes dones que “de vegades no se senten prou fortes ni per demanar a la veïna de quedar-se amb la criatura mentre fan una gestió”, apunten com a exemple la Berta i l’Anna, dues de les treballadores socials de la Fundació de l’Esperança.

Finalment, pels que tenen la vocació d’educar, el voluntariat de la Fundació, en col·laboració amb les educadores del servei, també realitza tasques per a reforçar l’activitat escolar, ajudant els infants i adolescents amb els deures o potenciant seu el talent, i acompanyant-los en els moments d’oci, durant les sortides o els casals.

Posts Relacionats