L’Esperança no s’atura durant el confinament

Abril 2020

atenció a families, CaixaProInfància

Aquests dies de confinament suposen tot un repte per als usuaris i les famílies de la Fundació de l’Esperança, que com totes les famílies, també viuen les incerteses, dubtes i neguits que pot generar la situació de romandre tancat a casa. Des de la Fundació de l’Esperança sabem que les necessitats de les persones en situació d’exclusió social no s’aturen, més aviat es poden agreujar, i per això es continua treballant amb els recursos adaptats per fer-ho possible amb el teletreball, ajudar a acompanyar a totes les persones, donar-los suport emocional i resolent tots els dubtes que puguin tenir. El contacte amb els usuaris a través del telèfon és periòdic i els tècnics estan sempre a la disposició de les persones que ho necessitin, i a més s’està fent un esforç d’imaginació, creativitat i treball en xarxa per resoldre els problemes que van sorgint en el dia a dia.

Atenció a les famílies

Amb la situació d’estat d’alarma i de confinament, moltes de les famílies de l’Esperança es troben en perill de perdre els llocs de feina o de veure’s afectades per expedients de regulació temporal (ERTO), una situació que posa en perill els ingressos més bàsics de les famílies. Des de la Fundació de l’Esperança, en el marc del projecte CaixaProInfància, s’ha optat per una resposta ràpida i àgil. Des de fa una setmana, les famílies que ja estaven ateses pel programa han rebut una ajuda per fer la compra d’aliments en el supermercat. Aquesta és una de les solucions a les que s’ha optat, ja que a causa del confinament molts dels bancs d’aliments solidaris del barri i de la ciutat del qual les famílies en depenen, han hagut de tancar.

Aquests són exemples de la feina que s’està fent des de tots els serveis de la Fundació per continuar acompanyant als seus usuaris, ja que és en contextos com els que estem vivint, l’atenció a les persones vulnerables és més necessària que mai.