Formació i punt de trobada del voluntariat

octubre 2021

formació, inclusió social, voluntariat

El mes d’octubre la Fundació de l’Esperança ha reunit una trentena de persones voluntàries en una jornada de formació adreçada a enfortir l’equip que acompanya i dona suport als projectes de la Fundació. Aquest espai de trobada ha permès generar vincles entre els i les voluntàries així com donar a conèixer la tasca que cadascú porta a terme.

L’auditori de la Fundació de l’Esperança ha estat l’escenari d’una jornada de formació on s’han analitzat les claus de l’acció voluntària en la post pandèmia, així com també els drets i deures dels voluntaris, la relació amb els professionals que treballen en l’Esperança i altres temes relatius al dia a dia dels voluntaris.
A més d’un espai formatiu, aquesta sessió també ha servit per a connectar persones que no sempre coincideixen, així com per entendre la tasca que fan uns i altres i que, en conjunt, té un gran impacte en el procés d’inserció social de les persones que fan ús dels serveis de la Fundació.

Mentre fan una pausa per prendre un cafè, parlem amb la Magdalena i el Diego, que malgrat trobar-se en situacions vitals molt diferents, comparteixen el seu compromís envers la tasca voluntària. “Fa dos anys que col·laboro amb la Fundació, donant recolzament escolar a adolescents: els ajudo a estudiar, fer deures, etc. Avui he pogut conèixer altres persones que tenen ganes de col·laborar, i ha estat molt interessant l’exercici que hem fet per recordar que, abans de recolzar algú, primer has de preguntar si vol que l’ajudis”. La Magdalena té 35 anys i treballa en una empresa de publicitat. El Diego, en canvi, està jubilat, i fa sis mesos que col·labora amb la Fundació. Ens explica que li agrada especialment l’enfoc de l’acompanyament que es fa des d’aquesta entitat ja que “ofereixen eines per a que aquells que ho necessiten puguin desenvolupar-se tant personalment com professionalment”.

La formació ha posat èmfasi en el fet que el voluntariat és una manera de transformar des de les capacitats i habilitats que cada persona té, per això uneix persones molt diferents. La Dhay, La Victoria i la Lea són estudiants, tenen entre 19 i 21 anys, i fa mesos que col·laboren amb el Centre Obert de la Fundació Esperança. “Ens ho passem molt bé amb els nens, i hem establert vincles amb ells”.