En marxa el casal d’estiu per infants i adolescents

Juny 2020

estiu, infants i adolescents, suport educatiu

Tot està a punt perquè la Fundació de l’Esperança posi en marxa el casal d’estiu per a infants i adolescents de famílies en situació d’exclusió social. El casal té previst obrir les portes el 22 de juny una vegada les autoritats sanitàries han decretat que Barcelona passa a la Fase 3 de la desescalada, on es permeten aquest tipus d’activitats. Com a novetat important d’aquest any, el casal s’ha obert a la franja d’edat dels adolescents, i a més s’han ampliat els horaris i la durada del casal durant tot el mes de juliol i fins al 28 d’agost. Una manera d’ajudar encara més les famílies en la conciliació de la vida laboral i personal i els infants i joves a tenir un estiu millor, després de tants dies de confinament.

S’adapten els espais i les activitats

En uns mesos excepcionals a causa de la pandèmia del Covid-19 i en ple procés de desconfinament, enguany el casal s’ha reinventat i adaptat per garantir plenament la salut i la seguretat de tots els infants, les famílies, els treballadors i els voluntaris. D’aquesta manera els infants i adolescents es repartiran en quatre grups de convivència formats per deu nens i nenes, i s’han habilitat quatre sales de la fundació tenint en compte que cada infant disposi d’un espai mínim de quatre metres quadrats.

La higiene de mans, les mascaretes a l’hora de fer activitats on no es pugui garantir la separació social, o la comprovació de la graella de símptomes, formaran part del dia a dia del casal, que enguany s’ha plantejat perquè sigui al màxim possible a l’aire lliure amb activitats de lleure en espais exteriors, aprofitant per fer sortides pel districte de Ciutat Vella o a Collserola.

Un casal més necessari que mai

Els mesos de confinament i la crisi posterior estan sent durs per a tots, però la situació encara és més delicada per a les famílies que no disposen d’una estabilitat laboral o que han perdut la feina, i que han hagut de fer la quarantena en habitatges que a vegades no reuneixen bones condicions. Amb les escoles i els centres educatius tancats, el casal d’estiu de l’Esperança s’ha plantejat per ser una eina que pugui fer de reforç educatiu de competències que no han estat treballades des de fa mesos a les escoles, a més de fomentar el joc i el lleure pels infants i adolescents.

Des del Servei de Suport Educatiu de la Fundació, en un principi es temia per les reticències dels usuaris a la por a nous contagis, però passades unes setmanes asseguren que “el casal ha estat molt ben rebut per les famílies”. A més del suport educatiu i emocional tan necessari, l’ampliació dels horaris farà que els nois i noies tinguin garantits els àpats de l’esmorzar i el dinar, una ajuda que pot resultar clau per a moltes famílies. Per això, des de l’Esperança es tenen més ganes que mai per iniciar una nova edició d’aquesta activitat, “que ha estat complexa d’organitzar però que amb tota seguretat és més necessària que mai”, tal com asseguren els seus responsables.