La Llaminera: Emprendre amb l’Esperança

Maig 2019

El Ignacio, el Víctor i el Manu són tres amics de la infància que han aconseguit el somni de treballar junts com a copropietaris de La Llaminera, un bar restaurant proper a l’Hospital Vall d’Hebron, que s’ha posat en marxa gràcies a l’assessorament del Servei d’Autoocupació de la Fundació de l’Esperança. Un negoci de menjars enfocat al públic de l’hospital: personal, pacients, familiars, etc. Un bar històric i carismàtic de la zona (el Bar Mombau) que va estar molt de temps tancat i que van voler reobrir com un objectiu personal i professional. Ignacio Calvo assegura que la part més difícil va ser aconseguir el finançament necessari, “els bancs ens demanaven molts avals”, assegura. Per això, va acudir a la seva oficina de CaixaBank i va plantejar la situació. Havia escoltat, diu, “que a través de MicroBank donaven crèdit a petites empreses amb un interès molt assequible i sense avals”. Ràpidament els van dirigir a la Fundació de l’Esperança on van treballar el Pla d’Empresa amb el Servei d’Inserció Laboral i Emprenedoria de la Fundació. Segons Roser Masjuan, responsable d’aquest servei, “els vam ajudar a concretar i a desenvolupar la idea de negoci, a més de sol·licitar-ne el finançament per portar a terme el projecte”.