Donació d’ordinadors per afavorir la igualtat d’oportunitats

octubre 2021

èxit educatiu, ordinadors, Serveis Educatius

El passat 6 d’octubre la Fundació l’Esperança va entregar 60 ordinadors a famílies amb infants que no disposaven d’aparells personals. Es tracta de portàtils cedits per la Fundació ”la Caixa” i que s’han destinat a joves estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius que els necessiten per afrontar els seus estudis. Aquesta acció se suma a altres dutes a terme des de la Fundació l’Esperança amb l’objectiu de reduir la bretxa digital i afavorir així l’èxit educatiu dels joves.

Fins fa uns dies, l’Ali, un jove estudiant de 2n d’ESO no disposava d’ordinador per estudiar des de casa. “A l’Institut em deixaven un ordinador, però no me’l podia endur, així que venia a la Fundació i utilitzava un dels que tenen aquí”, ens explica. Com ell, 60 famílies més que són usuàries dels serveis de la Fundació de l’Esperança, es trobaven en una situació de vulnerabilitat per la manca d’ordinador a la vivenda. “Aquestes situacions poden provocar abandonament o absentisme escolar, i són un clar factor de desigualtat educativa que hem volgut reduir”, ens explica l’Eva Gómez, coordinadora de Serveis Educatius.

Arrel de la pandèmia, la desigualtat en l’accés a ordinadors s’ha agreujat i s’ha fet més visible, amb l’impacte que això suposa en els més joves. “Amb aquest acció, hem volgut sumar esforços per reduir la bretxa digital de les nostres famílies i afavorir la igualtat d’oportunitats dels joves”, apunta l’Eva. Per fer-ho, han treballat coordinadament entre Serveis Educatius, Atenció Social i Incorpora Jove per tal de seleccionar les famílies a qui donar els ordinadors disponibles. “Hem prioritzat famílies usuàries dels serveis de la Fundació que sabem que no tenien dispositiu personal i que tenen almenys un estudiant d’ESO, batxillerat o cicle formatiu a casa”.
En un moment com l’actual, en què fins i tot el tràmit més senzill passa per una gestió digital, es fa difícil imaginar com es poden afrontar aquests estudis que requereixen un ús intensiu d’ordinador.

La Carme és la mare de l’Aicha, una jove estudiant de batxillerat que a final de curs afrontarà un moment tan rellevant com és la selectivitat. “El curs passat una germana ens va prestar un ordinador, però se’ns va espatllar aquest estiu. Ens va molt bé que ens donin aquest portàtil”, ens explica mentre omple el justificant que acredita que ha rebut el seu dispositiu.
La cessió dels 60 ordinadors s’alinea amb l’objectiu del centre obert de la Fundació l’Esperança, que treballa fent un acompanyament socioeducatiu integral dels infants i joves, per impulsar l’èxit educatiu d’aquests menors.