Contra la violència masclista

Març 2020

Casa de Recés, Dia de la dona, feminisme, fotografia

La Fundació de l’Esperança s’ha afegit als actes per celebrar el Dia Internacional de la Dona i denunciar la violència masclista amb una acció reivindicativa, artística i festiva. Amb l’objectiu de visibilitzar la xacra social de la violència masclista que afecta a la nostra societat, des de la Fundació s’ha donat suport al projecte Muses, al qual hi han participat altres entitats, comerços i institucions del Barri Gòtic. Des del carrer, en el vidre de l’edifici de la fundació s’hi ha enganxat el retrat d’una dona víctima de la violència masclista realitzat per la fotògrafa Marta Fàbregas. Aquesta acció forma part d’un projecte de la fundació Setba en què s’han retratat cinc dones que han patit aquesta violència i que han participat en un taller fotogràfic. D’aquesta manera, durant tot el matí en els carrers del barri Gòtic s’han pogut veure els diferents retrats, i a més s’hi ha sumat la música dels alumnes del Conservatori del Liceu.

“En els vidres de l’edifici de la Fundació a la Plaça de Sant Just s’ha enganxat un retrat per donar visibilitat a la xacra social de la violència masclista”

La Stella (20 anys), que viu a la Casa de Recés, s’ha volgut sumar a l’acte ja que creu que és molt important donar visibilitat als casos de violència masclista i reivindicar l’apoderament i l’ajuda a les víctimes: “Per por al rebuig, moltes noies no denuncien la violència masclista que han patit al llarg de la seva vida i crec que això no pot continuar sent així i ha de canviar”, ha explicat davant de la fotografia penjada.

L’acció ha acabat a la Plaça Reial amb la lectura d’un manifest signat per l’Institut Català de la Dona. Des de la Fundació de l’Esperança es treballa dia a dia aportant un gra de sorra per eradicar la violència masclista, donant suport a les víctimes que pateixen exclusió social i treballant des de l’educació amb infants i adolescents.

La fotògraf Marta Fàbregas autora dels retrats i del projecte Muses, amb la Stella.