Alimentació saludable per viure i sentir millor

Octubre 2020

AIDIR, Alimentació, Casa de Recés, Fam emocional, Salut

Tothom sap que una bona alimentació combinada amb alguna activitat esportiva és clau per tenir una bona salut física. Però la nostra salut emocional també està relacionada amb els nostres hàbits alimentaris. Quan estem estressats o sentim angoixa moltes vegades acudim a la nevera per engolir quelcom que ens faci sentir millor. També acostumem a confondre fer dieta amb menjar menys. Per tal de resoldre dubtes sobre diferents dietes i el consum d’aliments o evitar falsos mites com aquests, el departament d’Infermeria d’AIDIR Ciutat Vella s’ha apropat fins la Casa de Recés per explicar a les seves residents algunes qüestions a tenir en compte per a millorar la seva alimentació.

Dins de la Casa, les residents segueixen una dieta, revisada per nutricionistes, “que té molta cura del benestar i de la seva salut”, afirma la Lorena, que és infermera de l’AIDIR i col·labora amb la Fundació de l’Esperança. Es fa respectant les possibles restriccions d’aliments en cas de necessitat per qüestions de salut, o bé per motius de tipus religiós o cultural. Tot i això és important que les joves adquireixin bons hàbits dintre i fora de la Casa.

I és que per seguir una dieta equilibrada “no es tracta de menjar menys, del que es tracta és de fer-ho millor, adquirint hàbits saludables”, assegura una de les estudiants d’infermeria de l’AIDIR que explica a les joves com està configurada la piràmide alimentària. A banda de tenir en compte la piràmide per tal de menjar la quantitat necessària de cereals, verdures, proteïnes o lactis en cada àpat, “també cal fixar-se en altres qüestions”, diu. Mastegar bé, evitar l’excés de fregits i de begudes gasoses o no estirar-se just després de menjar, resulten imprescindibles per poder fer una bona digestió.

Fam emocional

Altra cosa és com ens afecta el nostre estat d’ànim a la forma de menjar. Des de ben petits fem servir el menjar a mode de recompensa o de consol: “si et portes bé, et podràs menjar un caramel”, “avui m’ha anat el dia fatal, necessito una peça de xocolata”… També ens evoca records: “com recordo els canelons de la iaia”, “i la xocolata amb xurros que menjàvem quan venien les cosines a casa”… En definitiva, el menjar també està estretament lligat a les emocions. És per això que quan volem incidir en la nostra alimentació hem de tenir en compte també com ens sentim.

Posts Relacionats