Adaptem la nostra feina a la cura del medi ambient

agost 2021

medi ambient

El canvi climàtic i la necessitat de posar-hi fre està en boca de tothom. De fet, les dades ens han deixat molt clar que és un tema rellevant en què, ara més que mai, hem de posar fil a l’agulla si volem reduir els impactes que ja estem patint (augment de la temperatura mitjana del planeta, increment de la quantitat de CO2 en l’atmosfera, etc.).

“Conscients que tota activitat genera un impacte, l’any 2020 des de la Fundació de l’Esperança ens vam comprometre a aplicar una política mediambiental que englobés la nostra forma de treballar”, ens expliquen des del Comitè de Medi Ambient. Per fer-ho realitat, es van fixar quatre objectius. El primer i més ambiciós va ser obtenir la Certificació ISO 14001:2015. “Assolir aquest certificat és una tasca complexa. No només implica haver de fer un minuciós estudi de tota l’activitat per detectar els aspectes en els quals es pot incidir (residus, emissions CO2) sino també demana establir tot un seguit de registres en base a uns procediments establerts amb els quals fer un seguiment constant dels avenços”. Actualment el procés de certificació ha passat la Fase I i es preveu que el darrer trimestre de l’any es tanqui la segona i darrera fase.

Reduint els consums i separant els residus

Els altres tres objectius tenen a veure amb la reducció de consums o de generació de rebuig en el dia a dia de l’Esperança. Pel que fa a la reducció de la llum, es van analitzar els punts d’il·luminació a la Casa de Recés i s’ha fet un canvi de lluminàries Led. En el cas de la generació de residus, “hem contractat una empresa que farà la recollida selectiva de la brossa i, perquè sigui possible, hem eliminat les papereres i instal·lat punts de separació de les escombraries en cada planta dels nostres edificis”, ens expliquen des del Comitè de Medi Ambient. Finalment, s’ha fet una actuació que properament tindrà un gran impacte en la generació de CO2 i producció de plàstics, ja que “eliminem l’ús d’aigua embotellada i instal·larem un sistema d’osmosis a la Casa de Recés i als espais dels Serveis Educatius”.

“Hem implicat tant les persones treballadores com les usuàries i les empreses proveïdores”

Totes aquestes accions, però, no tindrien un abast profund i real sense la participació de tothom qui interactua amb els espais de l’Esperança. “Per això hem implicat tant les persones treballadores, com les usuàries i les empreses proveïdores”. No només s’han fet formacions específiques entre els i les treballadores, també s’han fet jornades i tallers de sensibilització amb els adolescents dels Serveis Educatius així com amb les residents de la Casa de Recés.

Tot això sense oblidar el propi Comitè de Medi Ambient, “creat fruit d’aquest compromís per fer que la política de Medi Ambient sigui un element viu i en constant evolució dins la Fundació de l’Esperança”.

Posts Relacionats